• BIST 100

    9323,46%1,99
  • DOLAR

    39,63% 0,05
  • EURO

    45,99% 0,17
  • GRAM ALTIN

    4236,70% -1,25
  • Ç. ALTIN

    6950,65% 0,00

EĞİTİMCİLERDEN CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN'A AÇIK MEKTUP

.

Yurt Haber 23.04.2024 20:04:00 0
EĞİTİMCİLERDEN CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN

Eğitimcilerden Başkan Erdoğan'a açık mektup
Bilim ve Eğitim Camiasından Başkan Erdoğan'a Müfredat Açık Mektubu

 

Sayın Cumhurbaşkanımız,
Türkiye yüzyılına yaraşır Maarif Modelinin ilanını heyecanla ve umutla bekliyoruz. Bu müfredatın, eğitimle ilgili ortaya koymuş olduğunuz, "Asım’ın Nesli" idealinize hizmet edecek, vasıta olacak bir çalışma olacağına ümidimiz vardır.
Gerek zatıâlinizin gerekse Milli Eğitim bakanımızın, “nesli ihya medeniyeti inşa mefkûremize” uygun bir müfredat için gayret ettiğinizi biliyoruz. Lakin son zamanlarda basına sızdırılan haberlerden, müfredatı hazırlayan komisyonlarda, pozitivist, materyalist ve evrimci görüşlere sahip olanların hâkim olduğu anlaşılmaktadır. Müfredata milli ve manevi değerlerin yeteri kadar işlenemediğine ilişkin duyumlar almaktayız. 
Bu komisyonların nasıl ve ne şekilde oluşturulduğu sorgulanmalıdır. Milli ve manevi değerleri benimseyen komisyonlar oluşturulmalıdır.
Tanzimat’tan beri sürdürülen batı taklitçiliği ülkemizin sorunlarını çözmedi. Şu bir gerçektir ki her medeniyet öncelikle kendi din ve kültürü ile sosyal, siyasal ve ekonomik beklentileri doğrultusunda kendisine bağlı insanların yetişmesini amaçlar. Buna yönelik olarak bilimsel ve teknolojik çalışmaların yanında kendi kadim medeniyetimizden ilham alarak kendi yönümüzü belirlemeliyiz. Çünkü Doğu ve Batı birbirinden farklıdır. Batı kültürünün ürünü olan eğitim teorilerinin Batı dışındaki ülkelerde uygulanması zarardan başka bir sonuç vermemiştir. 
Batı eğitim sistemi sadece bilgi (akıl) düzeyinde yapılandırılmış, doğu İslâm kültürü ise bilgi-akıl (âlim), kalp (irfan) ve ruhu (hikmet) birlikte ele almıştır. Şahsiyeti inşa etmiştir. Bu sebeplerle her toplum kendi kültüründen beslenen eğitim programları oluşturmalıdır. Nitekim başkalarının kavramları ile kendi medeniyetimizi kuramayız.
Bunu yapacak en iyi araç tartışmasız eğitimdir. Eğitim bütün medeniyetlerin topluma yansıyan göstergesi olan toplumu ve ferdi şekillendiren önemli bir araçtır.
AK Parti Hükümetleri zamanında önemli müfredat çalışmaları yapıldı. 2005 yılında 40 yıllık eskimiş programlar yenilendi, fakat neslimizin tarihi kökleri ve manevi değerleri programlara yeterince işlenemedi. Mevcut müfredatlar ile yetişen nesiller kendi kadim kültürüne yabancılaştı, batıyı model aldı, bir kısmı ülkesini terk etme fırsatı kollamaya başladı. Eğitimden beklediğimiz “vatanını seven ve milletini yükseltmek isteyen ideal nesillerin yetiştirilmesidir.”
Bakanlığın yaptığı müfredat çalışmalarını tarihi bir dönüm noktası olmasını arzu ediyoruz. Bu müfredat çalışması, Türkiye yüzyılının çerçevesini çizecek, gönül coğrafyamıza yön verecek bir müfredat olmalıdır. Ümidimiz ve gayretimiz, bu müfredatın kendi kadim kültürünü öğrenen ve aidiyetiyle iftihar eden, inancı, gayreti ve mefkûresiyle medeniyet inşa etme idealinde bir nesil yetiştirmesidir. Nitekim nesli ihya etmeden medeniyeti inşa edemeyiz. Hazırlanan müfredatı “beka meselesi” olarak görüyoruz.
Sizin sıkça vurguladığınız “Asım’ın Nesli’nin” yetiştirilmesi için müfredatta bulunması gereken özellikleri arz ediyoruz: 
1. Müfredat çalışması maddi ve manevi değerleri birlikte bulundurmalıdır. Batı orjinli yalanlara bilimsellik adı altında izin verilmemelidir. 
2. Müfredat ve ders kitaplarında “hakk, fazilet, yardımlaşma, din-vatan, ruhun tekemmülü” yer almalıdır. “Kâmil insan” yetiştirme hedefi yer almalıdır.
3. Müfredatta inancımıza aykırı pozitivist, sırf dünyaperest ifadeler yer almamalıdır. 
4. Kültürümüzü yansıtan, dil zenginliğimizi ortaya koyan bir dil ve üslup kullanılmalıdır. 
5. Müfredatın tüm programları inanç, kültür, milli ve manevi değerlerimizle ilişkilendirilmelidir. 
6. Müfredat, yüz yıldır örtük olarak nesillere dayatılan aşağılık kompleksini ortadan kaldırmalı, hayata anlam kazandırmalı, geleceğe ümitle bakmayı sağlamalı ve bunun için çalışma azmi kazandırmalıdır. 
7. Kendi kadim kültürümüze katkı sunmuş, icat ve düşünceleri ile dünya medeniyetlerine yön vermiş Müslüman âlimlere ve icatlarına ağırlıkla yer verilmelidir. Böylece neslimiz aşağılık kompleksinden ve öğrenilmiş çaresizlikten kurtarılmalı ve ecdadını model alması sağlanmalıdır.
8. Hazırlanan müfredat ve ders kitapları inancımıza aykırı içeriklerden temizlenmelidir. Özellikle fen bilimleri kitaplarında bulunan inanca aykırı ispatlanmamış ve bilimsel kılıklı iddialardan kaçınmalı ve tevhidi bir bakışla kitap içerikleri oluşturulmalıdır.
Prof. Dr. Abdulhak Halim Ulaş
Prof. Cihat Yaşaroğlu
Prof. Dr. Kazım Uysal
Prof. Dr. Koray Köksal
Prof. Dr. Mehmet Hakkı Alma
Prof. Dr. Sayın Dalkıran
Doç. Dr. Ahmet Kavlak
Doç. Dr. Kasım Takım
Dr. Kemal Tekden - Eğitim Yöneticisi –Yapımcı
Dr. Mehmet Yaşar
Dr. Mehmet Sürmeli - Eğitimci
Uzm. Adnan Kalkan -Eğitimci Yazar -Sosyolog 
Ahmet Balı - Eğitimci
Ali Erkan Kavaklı - Eğitimci Yazar
Burhanettin Saygılı - Eğitimci Yazar
Duran Çetin - Eğitimci Yazar
Mehmet Sebbah Yiğit - Eğitimci Yazar
Mustafa Altınsoy - Eğitimci Yazar
Orhan Göktaş - Eğitimci Yazar
Ufuk Coşkun - Eğitimci Yazar
Vehbi Vakkasoğlu - Eğitimci Yazar
Yusuf Altunbaş - Eğitimci

VATANA 72 ŞEHİT VEREN KÖY’DEN YAZARINA VEFA

Genç Ar-Ge Söyleşileri Yaygınlaşıyor

GENÇLERİMİZİ KURTARMAK İÇİN YENİ BİR YOL: UYUŞTURUCUYA KARŞI HESAP VAKTİ!

YAPAY ZEKA FİKİR AKADEMİSİ; İCRAATIN İÇİNDEN

MEHMET DİŞ'TEN KAPSAMLI BASIN AÇIKLAMASI: "BİR ADIM DA SEN AT" ÇAĞRISI VE FAALİYET RAPORU

SASON'DA BİR İLK

LİSELİ PROJE SAHİPLERİYLE AKADEMİSYENLER ANKARA’DA BULUŞTU

Özcan Şimşek’ten Nazım Saraçoğlu’na Emeklilik Tebriği

İZMİR'E ÇAĞRI SPOR DAMGASI

İZMİR'DE "ÖĞRETMEN AKADEMİLERİ KAPANIŞ TÖRENİ" YAPILDI.

PROF.BÖYÜKATA'DAN SİNOP ÜNİVERSİTESİ AKADEMİSYENLERİNE ÇEVRİMİÇİ SEMİNER.

REKTÖR OĞURLU'NUN H-İNDEKS KARNESİ ZAYIF

TÜRK ROMANCILIĞINDA PARLAYAN YILDIZ; NUSRET TARAR

BASK ve Bağlı Sendikalardan İzmir Büyükşehir İşçilerine Destek: “Bu Zafer Örgütlü Mücadelenin Eseridir"

BEREKET "DOST ACI SÖYLER"

Esenyurt’ta Bilimsel Araştırma Projesi Eğitimi Düzenlendi

YOZGAT'TA ÇEVRE GÜNÜ ETKİNLİĞİ

Diyanet'in VIP Hac Organizasyonuna "Ak Saçlılar"dan Sert Tepki

UYUŞTURUCU ALARMI: BAĞIMLILIK TEHLİKESİ ARTIYOR

ALACA MYO’DA "V. ULUSAL TARIM VE GIDA ÇALIŞTAYI" GERÇEKLEŞTİRİLDİ.

KÖSE'DEN KARŞIYAKA BELEDİYESİNE SERT ELEŞTİRİ

İZMİR'DE İŞÇİLERİN GREVİ HAYATI OLUMSUZ ETKİLİYOR.

TEKNİKHANE'DEN ÇEVRİMİÇİ SEMİNER

KARABAĞLAR EĞİTİME DESTEK PLATFORMU'NDAN ÖRNEK ETKİNLİK

SİNOP ÜNİVERSİTESİ’NDE PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME EĞİTİMİ DÜZENLENDİ

BEREKET “KAMUOYUNA SAYGIYLA”

AYRANCILAR SUYUN BAŞI MESİRE ALANI MESCİDİ NE ZAMAN BAKIMA ALINACAK? (2)

SORGUN’DA “SAĞLIKLI VE KALİTELİ YAŞAM” SEMİNERİ DÜZENLENDİ.

NET EĞİTİM AKADEMİ’DEN YAPAY ZEKA DESTEKLİ DİJİTAL EĞİTİM ATAĞI

BÖYÜKATA OSMANCIK'LI GENÇLERLEYDİ.

Yükleniyor

AGORA EVLERİNDE İHALE VAR

MERKEZ BANKASINDAN 'ŞOK KARAR'

2022 YILI İŞSİZLİK RAKAMLARI AÇIKLANDI.

KESKİNOĞLU SATIŞTA..

OTOMOBİLLERDE YENİ DÖNEM..

EMLAK DANIŞMANI GÜRMAN:  YABANCIYA GAYRİMENKULDE YENİ DÜZENLEME. 

DEV ALTIN REZERVİ

GÖZLER FED BAŞKANINDA

YURTDIŞINDAN TALEP ARTTI.

BİTCOİN HAFTA SONU 21 DOLAR SEVİYESİNDEYDİ

"PARLAK BİR GELECEK İÇİN"

AKSAÇLILAR’DAN İSRAİL’E SERT TEPKİ…

İNCE 'ADAYLIKTAN ÇEKİLMEM'

İNCE 'ADAYLIĞIMI PAZARLIK KONUSU YAPMAM'

DR. İMBAT MUĞLU AK PARTİ'DEN İZMİR MİLLETVEKİLİ ADAY ADAYI OLDU

AK PARTİDEN, YENİDEN REFAH PARTİSİ ATAĞI

İNCE 'İDDİALARI' YALANLADI

TAŞKAYA, İSTİFA ETTİ 'MUHTAR BİLE OLAMAYACAK KİŞİLERLE AYNI HAVAYI SOLUMAM'

BALIKESİR MHP'DEN GÖVDE GÖSTERİSİ

İMAMOĞLU'NA CEZA..

CERN İŞBİRLİĞİNDE YENİ BİR ADIM

TRAFİK İŞARETLERİ VE KAZALARA ETKİSİ

Ravza ZEYBEK'TEN İMZA GÜNÜ

MEB '5 MİLYON ÖĞRENCİYE' ÜCRETSİZ YEMEK VERECEK

Çocuğa en büyük karne hediyesi, çabasının övülmesidir

Sessiz evlilikte sorunlar konuşulmuyor, gerginlikler artıyor!

Olumsuz duyguları yönetmek mümkün mü? 

SEVDİKLERİNİZLE KALİTELİ ZAMAN GEÇİRME ÖNERİLERİ

DÜNYA ÖĞRETMENLER GÜNÜ

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Galatasaray 36 30 1 5 60 95
2.Fenerbahçe 36 26 4 6 51 84
3.Samsunspor 36 19 10 7 14 64
4.Beşiktaş 36 17 8 11 23 62
5.İstanbul Başakşehir 36 16 14 6 4 54
6.Eyüpspor 36 15 13 8 5 53
7.Trabzonspor 36 13 11 12 13 51
8.Göztepe 36 13 12 11 9 50
9.Rizespor 36 15 17 4 -6 49
10.Kasımpaşa 36 11 11 14 -1 47
11.Konyaspor 36 13 16 7 -5 46
12.Alanyaspor 36 12 15 9 -7 45
13.Kayserispor 36 11 13 12 -12 45
14.Gazişehir Gaziantep 36 12 15 9 -5 45
15.Antalyaspor 36 12 16 8 -25 44
16.Bodrum FK 36 9 17 10 -17 37
17.Sivasspor 36 9 19 8 -16 35
18.Hatayspor 36 6 22 8 -27 26
19.Adana Demirspor 36 3 28 5 -58 2

YAZARLAR